onsdag 14. juli 2010

Steder jeg har bodd

Jeg ble født på Ytter-Strøksnes (Ytre Styrkesnes), nærmere bestemt på Åsheim. Som attpåklatten i familien, med 18 års aldersforskjell på eldste og yngste barn.

Min barndom er preget av mye flytting rundt omkring i Sørfold. Da jeg var ca 6 år flyttet vi til Røsvik, og bodde ett års tid hos onkelen min. Etterhvert bodde vi i to hus til i Røsvika; "Blåhuset" og "Tannlegegården". Så flyttet vi til Megården, og bodde i ei leilighet oppå samvirkelaget. Da jeg var ca 11 år flyttet vi tilbake til Strøksnes, der vi ble boende i 2 år. Så ble Straumen neste stopp; to leiligheter der også.

Da jeg var ferdig med 9. klasse flyttet jeg på internat på husmorskola på Fauske. Returnerte til Straumen, og bodde der i 2 år mens jeg gikk på skole på Fauske. Så var det Narvik, det jeg hadde et uforglemmelig skoleår :-) Greide forresten å bo på 3 forskjellige hybler (i et hybelhus) i løpet av skoleåret!

Jeg fikk meg jobb på Straumen, og da bar det tilbake dit igjen! Etter en periode i vikarstillinger, fikk jeg jobb i Narvik og flyttet nordover igjen. Jeg lengta nok til Salten, og fikk meg jobb på Inndyr, så da ble det flytting igjen! 3 forskjellige hus på Inndyr, det siste har jeg bodd i 23 år.

1 kommentar:

  1. Ja, det var tider i Narvik - du skulle kommet en tur nordover :=))

    SvarSlett